CONTACTS
SITE MAPSITE MAP
USEFUL LINKSUSEFUL LINKS
BANK ACCOUNTBANK ACCOUNT
SEARCH
 About us
 Профил на купувача
 About Industrial Property
 Inventions and Utility Models
 Industrial Design
 Marks
 Geographical indications
 New Plant Varieties and Animal Breeds
 Topography of Integrated Circuits
 Legislation
 Databases
 Publications
 Information Services
 Patent Library
 Bulgarian Industrial Property Network
 News
 Updates
 Projects
 Anticorruption
ПРОТОКОЛИ ЗА НЕПОЛУЧЕНА КОРЕСПОНДЕНЦИЯ
Important


Контакт с нас – телефон 02/9701 321

БРЕКЗИТ
Уважаеми потребители,

Във връзка с възможността за оттегляне на Обединеното Кралство от Европейския съюз
без споразумение, Патентно ведомство на Република България препоръчва на всички притежатели/заявители на марки на Европейския съюз, дизайни на Общността, както и на международни марки и дизайни по реда на Мадридската и Хагската спогодби, с посочване на Европейския съюз, да се запознаят подробно с публикуваната във връзка с Брекзит информация на официалния сайт на Службата на Европейския съюз по интелектуална собственост, секция „Въпроси и отговори“. Следва да се обърне внимание и на подготвеното съобщение на Европейската комисия и СЕСИС до заинтересованите страни.

За Ваше улеснение може да ползване по-долу указаните линкове:
Секция въпроси и отговори ТУК
Съобщение до заинтересованите страни
ТУК


За Деня на интелектуалната собственост Патентното ведомство с нова функционалност на електронния си портал
Уважаеми потребители,
От 17.04.2019г. имаме удоволствието да Ви предложим допълнителна функционалност за търсене в публичните електронни регистри на обектите на индустриалната собственост, поддържани на портала на Патентно ведомство https://portal.bpo.bg. Посредством „Комбинирано търсене“ можете да задавате общи критерии и да избирате търсене във всички или в някои от регистрите. Новата функционалност е базирана на принципно нова технология за пълнотекстово търсене, която предоставя изключителна бързина и разширени възможности за задаване на критерии за търсене в сравнение с традиционния достъп до отделните регистри.
В самия екран за комбинирано търсене е предоставена помощна информация за използването на новата функционалност.
В случай на констатирани проблеми или неточности, моля използвайте формата за обратна връзка на портала.


Патентно ведомство на Република България подпомага организирането на нов клас по Програмата за подкрепа на кандидатите 2019-2020 (EQE Candidate Support Programme) на Европейското патентно ведомство.
Проектът за подкрепа на кандидатите (CSP) е компонент от пътната карта за сътрудничество на Европейското патентно ведомство (ЕПВ) с държавите-членки. За да подпомогне кандидатите за Европейски квалификационни изпити (EQE) от някои държави-членки с малък брой квалифицирани професионални представители, ЕПВ изпълнява проект, комбиниращ семинари за обучение на място (в сътрудничество с външни обучители) с предоставяне на учебни материали, квалифицирани членове на Европейския патентен институт (EPI) и финансова подкрепа. EQE има за цел да установи дали кандидатът е квалифициран да практикува като професионален представител пред Европейското патентно ведомство. В тази връзка CSP подготвя нов клас студенти за 2019-2020. Всички кандидати, регистрирани по EQE, които имат право да участват в EQE 2020, ще бъдат поканени да подадат заявленията си за Програмата за подкрепа на кандидатите. Те ще получат формуляр на електронната си поща, който заедно с всички придружаващи документи трябва да бъде депозиран в Патентното ведомство в срок до 8 април 2019 г.

Лице за контакт: Иванка Димитрова  - главен експерт в отдел „Международно сътрудничество“; е-mail: idimitrova@bpo.bg

За подробности и повече информация относно процедурите:
https://www.epo.org/law-practice/legal-texts/official-journal/2019/etc/se2/2019-se2.pdf
https://www.epo.org/law-practice/legal-texts/official-journal/2018/12/a108/2018-a108.pdf


Обучителни видео клипове
Патентното ведомство предоставя на вниманието на потребителите първия от поредицата  обучителни видео клипове в областта на марките и дизайните, изготвен по Проекта за електронно обучение в рамките на Договора за сътрудничество със Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (СЕСИС). Записът предоставя информация за централизирания портал за класификация на стоки и услуги в областта на марките TMclass, който дава достъп не само до хармонизирана база данни, валидна в рамките на ЕС, но и до бази данни от цял свят. Този урок ще научи потребителите как да търсят конкретен термин в TMclass;   да създават, превеждат и валидират списък с термини;   да предлагат нови термини.
Можете да проследите видеото  тук.


Уважаеми потребители,
Патентно ведомство на Република България ви информира, че след успешната реализация на миграционните дейности и електронизацията на работните процеси, от днес е разширено портфолиото на електронния регистър portal.bpo.bg, където в активен режим вече е възможен директен свободен достъп до информация от Регистъра на новите сортове растения и породи животни, поддържан от ведомството. Услугата осигурява свободен достъп до информация по публикувани в Официалния бюлетин нови сортове растения и породи животни. Вярваме, че с реализацията сме дали възможност както за бърза и навременна информираност на потребителите за конкретни обекти, така и за извършване на комбинирани търсения по избрани критерии.

Уважаеми потребители,
На 14.09.2018г. успешно приключи софтуерната разработка по проекта за подобрения на фронт офиса (ECP2 – Major improvements to front office), изпълняван в рамките на сътрудничеството на Патентно ведомство на Република България и Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост. В рамките на проекта беше извършена основна технологична модернизация на съществуващите електронни услуги по заявяване на марки и дизайни, изискващи регистрация  и 23 услуги, изискващи квалифициран електронен подпис по вече заявени марки и дизайни. В рамките на проекта бяха разработени и 6 нови електронни услуги, свързани с марките и дизайните.  Обновената версия на фронт офиса е в реална експлоатация, а новите електронни услуги са:
 • Промяна на представител за марка;
 • Промяна на адрес за кореспонденция за марка;
 • Други искания за марки, включващи:
    -Представяне на пълномощно
    -Представяне на превод на документи (или доказателства)
    -Внасяне на допълнителни доказателства (или документи)
    -Отговор във връзка с установен формални нередности по заявка / опозиция /искане
    -Отговор/възражение/становище/споразумение по опозиция/предварителен отказ/жалба/искане
    -Искане за спиране/възобновяване на производство
    -Искане за оттегляне на опозицията
    -Искане за еднократно продължаване на срок
    -Искане за първо продължаване на срок за споразумение по опозиция
    -Искане за второ продължаване на срок за споразумение по опозиция
    -Искане за поправка на допусната от заявителя техническа грешка в заявка или искане
    -Искане за поправка на допусната от заявителя техническа грешка в регистър или защитен документ
    -Искане за поправка на допусната от Патентно ведомство техническа грешка
    -Искане за възстановяване на срок по марката
 • Промяна на представител за промишлен дизайн;
 • Промяна на адрес за кореспонденция за промишлен дизайн;
 • Други искания за промишлени дизайни, включващи:
    -Представяне на пълномощно
    -Искане за възстановяване на срок за подновяване
    -Искане за продължаване на срока за възражение срещу искане за заличаване
    -Искане за поправка на допусната от заявителя техническа грешка в регистър или защитен документ
    -Искане за поправка на допусната от Патентно ведомство техническа грешка

Уважаеми потребители,
На основание Заповед № 439 от 03.09.2018г. на Председателя на Патентното ведомство, считано от 10-ти септември 2018г. работното време за обслужване на клиенти в звеното по административно обслужване (регистратурата), касата и Централна Патентна Библиотека се променя както следва:
От 9.00ч. до 12.00ч. и от 13.00ч. до 16.00ч. от понеделник до петък.


Във връзка с ограничения брой пощенски кутии в регистратурата на Патентното ведомство, както и невъзможността на ведомството да осигури кутии за всички желаещи, и с оглед недопускане поставянето на представителите по индустриална собственост в неравностойно положение при упражняването на правата им, на основание Заповед №434 от 03.09.2018г. на Председателя на Патентното ведомство, считано от 10-ти септември 2018г. се преустановява ползването на пощенски кутии в регистратурата на ведомството. 
Считано от 03.09.2018 г. кореспонденцията, която се намира в пощенските кутии незабавно се изпраща на адресатите на посочения от тях адрес за кореспонденция, а в случай че няма такъв, на адреса посочен в Регистъра на представителите по индустриална собственост, респ. търговския регистър.
 

ЗЛАТНА КНИГА

За поредна година като израз на оценка, почит и обществено признание към авторите на открития и на изобретения с високи научни и творчески постижения, Патентно ведомство на Република България очаква предложения за постиженията на изтъкнати изобретатели от различните организации, за вписване на техните имена в „Златната книга на откривателите и изобретателите”, учредена от 1981 г. Съгласно статута на Златната книга предложенията за вписвания се правят от университети, стопански, научни и обществени организации.
Във връзка с това, най-късно до 15.10.2018 г. се очакват предложения, придружени с подробни справки за постиженията на изтъкнати изобретатели на адрес: бул. Г. М. Димитров 52Б, София 1040 (за Златина Славчева – тел. 02/9701319, e-mail: ( zruicheva@bpo.bg)
Прецизирането и решението по предоставените предложения за вписване в Златната книга се извършва от специална комисия, назначена със заповед на Председателя на Патентното ведомство. Справка образец

Уважаеми потребители,

Уведомяваме нашите клиенти и заявители, че на посочения телефон не се извършват справки по подадени заявки или по предоставени административни услуги. Информация за административните услуги, извършвани от Патентно ведомство, включваща: попълването на исканията за тях, цената на услугите и размера на таксите, можете да получите на място в Регистратурата на Патентно ведомство или след подадено писмено искане на факс 02/ 8735 258 или на e-mail: services@bpo.bg.

На всякакви други запитвания, извън посочените по – горе ще бъде отговорено само в случай, че са подадени писмено или са поставени на място в Регистратурата.

 

Уважаеми потребители,
От 01.02.2018г. Патентно ведомство на Република България въвежда 6 нови безплатни електронни услуги, предназначени за настоящите и бъдещи представители по индустриална собственост и техните съдружия, а именно:
          -Искане за вписване на представител по индустриална собственост в регистъра
          -Искане за вписване на промяна в името и/или адреса на представител по индустриална собственост в регистъра
          -Искане за вписване на съдружие на представители по индустриална собственост в регистъра
          -Искане за вписване на промяна на име и/или адрес на съдружие на представители по индустриална собственост в регистъра
          -Искане за включване в курс за обучение на представители по индустриална собственост
          -Искане за допускане до изпит за представител по индустриална собственост
Услугите ще са достъпни през портала за електронни услуги на ведомството portal.bpo.bg и ще предоставят възможност за бързо и лесно подаване на съответните искания, като по този начин се улеснява и комуникацията между ведомството и заявителите на новите услуги.
Подадените искания трябва да са подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП), или в едномесечен срок от датата на заявяване, в Патентно ведомство трябва да бъде представен подписан оригинал на хартиен носител, при липса на електронен подпис.

Уважаеми потребители,
От 23.01.2018г. Патентно ведомство на Република България въвежда електронни регистри на представителите по индустриална собственост и техните сдружения. Регистрите са достъпни през портала за електронни услуги на ведомството https://portal.bpo.bg и ще заместят до сега поддържания списък в PDF формат. 

От 01.02.2018г. предстои въвеждане и на 6 нови електронни услуги, предназначени за представителите по индустриална собственост.

Заедно с въвеждането на новите услуги, предстои въвеждане за всички услуги, изискващи електронен подпис, на изцяло обновена система за електронно подписване, отговаряща на изискванията на Регламент ЕС 910/2014. С оглед осигуряване на безпроблемен преход към новата система за електронно подписване от 01.02.2018г., умоляваме всички заинтересовани потребители до тази дата да тестват своите електронни подписи в тестовото приложение за електронно подписване. Подробни инструкции са прикачени там.


Уважаеми потребители,
Считано от 12.12.2017 година ВТОРНИК, е в сила нова Тарифа за таксите, които се събират от Патентно ведомство на РБ, приета с ПМС №271 от 08.12.2017 година, обн. в ДВ брой 99/12.12.2017.

Изменение на Тарифата
ТАРИФА за таксите, които се събират от Патентното ведомство на Република България


НА ОСНОВАНИЕ ЧЛ.6 АЛ.7 ОТ ЗАКОНА ЗА СЧЕТОВОДСТВОТО, ЗА ПЛАТЕНИТЕ В ПАТЕНТНО ВЕДОМСТВО ТАКСИ ПО РЕДА НА ЗАКОНА И ТАРИФАТА, ФАКТУРИ НЕ СЕ ИЗДАВАТ.


Уважаеми потребители,
Уведомяваме ви, че със Заповед № 647 от 05.12.2017г. и на основание чл.81, ал.1 от ЗПРПМ и чл.7, ал.2, т.16 от Устройствения правилник на Патентно ведомство са утвърдени образци на защитните документи, издавани  от Патентно ведомство на РБ. Информираме ви, че считано от 05.12.2017г. в защитните документи отпадат международно приетите кодове за означаване на библиографски данни, както и данните за представителя по индустриална собственост.

НА ВНИМАНИЕТО НА ВСИЧКИ ПОТРЕБИТЕЛИ!!!

Патентно ведомство на Република България уведомява всички заинтересовани лица, че считано от месец октомври 2017 г. Официалния бюлетин ще се издава само в електронен формат, два пъти месечно, както следва:
- на 15-то число от съответния месец, а когато това е почивен ден, бюлетинът се издава на следващия работен ден;
- в последния работен ден на месеца.

НА ВНИМАНИЕТО НА ВСИЧКИ ПОТРЕБИТЕЛИ!!!
Патентно ведомство на Република България уведомява всички заинтересовани лица, че брой № 9/2017 г. на Официалния бюлетин ще бъде публикуван на 26.09.2017 г.

 

Уважаеми  потребители,
Съгласно Заповед № 359/20.09.2016г. и Заповед № 457/23.11.2016г.  на председателя на Патентно ведомство, ви уведомяваме, че защитните документи, свързани с обектите на индустриалната собственост, които се издават  от Ведомството,  се получават както следва:
На ръка, в регистратурата:
- лично от заявителя/ притежателя;
- от представителя по индустриална собственост, ако има упълномощен такъв;
- от законния  представител на юридическото лице;
- срещу представяне на изрично пълномощно от по-горе изброените, ако не е нито един от тях;
По пощата :
- само при изрично писмено искане за изпращане по пощата с посочен точен адрес от заявителя/ притежателя, респективно представителя по индустриална собственост или управителя на юридическо лице.


Заповед на председателя на Патентното ведомство за прилагане на  чл. 81, ал 1 от ЗПРПМ и  във връзка чл.3, ал.2 и  чл.5, т.12 от Устройствения правилник на Ведомството.


Уведомяваме ви, че в раздел Законодателство е публикуван  Проект на Наредба за представителите по индустриална собственост. Проектът е публикуван и в Портала за обществени консултации.  Срокът за предложения и становища по проекта е 30 дни, считано от датата на публикуването му.  С проекта можете да се запознаете тук

Внимание!

Патентното ведомство на Република България предупреждава за опити на юридически и физически лица да заблудят заявителите и притежателите на права върху обекти на интелектуалната и индустриална собственост. Прочетете повече тук.



Уведомяваме нашите  заявители и клиенти, че лимитът за получаване на съобщение по електронна поща с прикачен файл е 10 Mb. В тази връзка, и с цел успешно получаване на Вашата кореспонденция, Патентното ведомство Ви приканва  да не надвишавате този обем.


Уважаеми  потребители,
В изпълнение на решение №338/23.06.2017г. на Министерски съвет и с оглед намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса, Патентно ведомство уведомява своите потребители, че следните 12 удостоверителни документа, не се изискват от заявителите на хартиен носител:
1.    Удостоверение за вписани в регистър БУЛСТАТ обстоятелства, издавано от Агенция по вписванията;
2.    Удостоверение за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на юридическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенция по вписванията;
3.    Удостоверение за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на физическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенция по вписванията;
4.    Удостоверение за актуално състояние от Търговския регистър, издавано от Агенция по вписванията;
5.    Удостоверение за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, събирани от митническите органи, издавано от Агенция „Митници“;
6.    Удостоверение обр. УП-7 за размер и вид на пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт;
7.    Удостоверение за брак, издавано от общинска администрация;
8.    Удостоверение за наличието или липсата на задължения, издавано от Национална агенция за приходите;
9.    Удостоверение за семейно положение, издавано от общинска администрация;
10.  Удостоверение за съпруг/а, деца, издавано от общинска администрация;
11.  Удостоверение обр. УП-8 за доход от пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт;
12.  Удостоверение за признаване на придобито висше образование в чужбина, издавано от Националния център за информация и документация.

Уважаеми  потребители,
От 04.07.2017г. в Патентно ведомство на Република България е внедрена нова версия на Портала за електронни услуги, която предлага допълнителни механизми за улесняване и ускоряване на комуникацията с гражданите и бизнеса и усъвършенствана система за електронните разплащания.
Най-важните нововъведения в новата версия на портала са:
  -Механизъм за изпращане на кореспонденция до заявителите по електронен път;
  -Механизъм за електронни съобщения (нотификации) за наличие на нова електронна кореспонденция нововъзникнали дължими такси, с директна връзка към усъвършенствания механизъм за електронни разплащания.
Повече информация можете да намерите тук.

ВАЖНО!
Уважаеми  потребители,

С оглед намаляване на административната тежест за потребителите, които ползват услугите на Ведомството, от 4 юли 2017г. е в сила новият Ценоразпис на услугите, предоставени на обществеността от Патентно ведомство на Република България (обн. в бр. 53 на ДВ от 4 юли 2017г.)
Ценоразписа можете да намерите  тук.